keskiviikko 15. lokakuuta 2014

Facebook äidit.

Tänään ärsyttää Facebook äidit. Tai ei pelkästään tänään, aina ne ärsyttää. En millään saa päähäni mahtumaan sitä, miksi sen Lauri-Erikan (kyllä yhdellä e:llä koska se on pop) kakan väri kiinnostaisi muita. Tai paino, pituus, hampaat, osaako se kääntyä yms. 

Itsehän olen äiti. Mä oon kyllä suht ylpeä lapsestani, mutta vaan jos se tekee jotain sellasta mikä antaa mulle ylpeyden aihetta. En esimerkiksi kerro sosiaalisessa mediassa kuinka poikani on oppinut sanomaan mopoauto. Miksi kertoisin? Ei siinä ole mitääb hienoa. Ja lisäksi se on helvetin ärsyttävää. Lapseni isä myös pitää huolen siitä, että jompi kumpi lapseni vanhemmista kertoo kaiken Facebookissa.

Sitten ne lapsien nimet. Välillä tuntuu, että kun joku kaverini saa lapsen, se nimeää sen käärön jollain "ultracoolilla" nimellä vaan sen takia että näyttää "hienolta" nyt mun status päivityksessä jos laitan että poikamme sai tänään nimeksi Prinsessa. Ihan oikeesti, joku oli antanu tollasen nimen lapselleen.

Miksi niitä lapsia pitää kiusata jollain hemmetin naurattavilla nimillä? Kuten esim. Lumi-Aura, Jadessa tai Lumia. Siis mitä? Lumia? Se on puhelinmerkki. Paska puhelinmerkki. Ja Lumi-Aura? Miksi sä Liisa-Einari vihaat lastas? Jadessa ei nyt sinänsä oo erikoinen, mutta vihaan sitä nimeä. 

Ja sitten kun näkee joskus satunnaisesti jotain vanhoja tuttuja jossain baarissa tai kadulla ja nämä tutut ovat lisääntyneet, ei ole enää mitään muuta puhttavaa kun lapset. Jos mä kysyn mun vanhalta luokkakaverilta, että hei Pirjo, mitäs sun elämään niin saan tasan tarkkaan kuulla mitä sen Lumialle kuuluu. Enkä puhu nyt siitä puhelimesta. Jos mua kiinnostais mitä sun pennulles kuuluu niin mä kysyisin, että hei Pirjo, mistäs sun lapses elämään kuuluu.

Kyllähän mä myös äitinä ymmärrän sen, että lapsen ympärillä se kaikki suurimmaks osaks pyörii, mutta on mulla silti omakin elämä. Miks muilla äideillä ei oo? Ja tekeekö tämä minusta huonoman äidin? No joka tapauksessa rakkaat kanssa äidit, kun teiltä kysytään että mitä kuuluu, niin ketään ei kiinnosta teidän lapsi. Kyllä ne ihmiset sitten kysyy jos niitä kiinnostaa.

Tähän loppuun voisin vielä sanoa, että vituttaa myös väsymys, koska en saanut nukuttua tän tekstin takia.

Ja hei taas, rakkaudella
<3: E

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti